Na kontejnerski terminal na Brajdici uplovio je teretni brod iz kineskog Šangaja s vrijednom opremom koja će rječkoj luci omogućiti da postane jedno od najkonkurentnijih teretnih pristaništa na Jadranu.

Nova 23 milijuna eura vrijedna oprema uključuje dvije Panamax obalne dizalice velike nosivosti, 6 kontejnerskih mostova i dva kontejnerska mosta za željeznicu, čime kontejnerski terminal na Brajdici postaje u potpunosti opremljen u skladu sa svim svjetskim standardima. S isporukom dizalica ukupna ulaganja tvrtka Adriatic Gate Container Terminal (AGCT) na terminal Brajdica od 2011. godine dosegla su 30 milijuna eura.

Završetak instalacije nove opreme za terminal očekuje se tijekom srpnja ove godine, što će uz ostale završene projekte (novi cestovni ulaz za kamione, nove prostorije za službenike Carine, policije i špeditere te nova veterinarska-fitosanitarna inspekcijska postaja) omogućiti da Rijeka ulaskom Hrvatske u Europsku uniju postane prva luka ticanja (first port of call) Unije na sjevernom Jadranu.

Među najvažnijim završenim projektima koji će omogućiti povećanje prometa, a od 2014. godine i ravnopravnu tržišnu utakmicu s konkurentskim lukama u Kopru i Trstu je i proširenje novog pristaništa terminala za čak 320 metara, čime se dostupni skladišni prostor za kontejnere te kapacitet terminala povećava na 600.000 kontejnera na godinu. Nova obala će svojom dubinom od 14,2 metra omogućiti i prihvat najvećih kontejnerskih brodova koji prometuju Mediteranom.

Nova oprema omogućit će znatno povećanje brzine istovara robe, a nakon hrvatskog ulaska u Europsku uniju i vrijeme transporta do krajnjeg odredišta unutar Unije, budući da će se sve granične i carinske kontrole obavljati na samom terminal na Brajdici. Ipak, kako bi se povećani potencijal prometa Luke Rijeka mogao realizirati, nužna je rekonstrukcija željezničke veze Rijeke s ostatkom Europe, što bi omogućilo da se čak 60 posto tereta Luke prevozi željeznicom.