Rijeka, 10. srpnja 2013. godine

S radom je započelo novo pristanište kontejnerskog terminala na Brajdici u riječkoj luci, kojim upravlja tvrtka Jadranska vrata d.d.d - Adriatic Gate Container Terminal (AGCT). Projekt je vrijedan više od 30 milijuna eura i financirala ga je Svjetska banka za obnovu i razvoj (IBRD) kao dio pomorske komponente Rijeka Gateway projekta Lučke uprave Rijeka. Zahvaljujući tom ulaganju stvorili su se preduvjeti za značajan rast prometa riječke luke u cjelini i transformaciju u prvu luku ticanja Europske unije na Jadranu.

 

s lijeva na desno : Zhen Qi – Podpredsjednik ZPMC-a; H.E. Shen Zhifei – veleposlanik Narodne Republike Kine u Hrvatskoj, Siniša Hajdaš Dončić – ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, Slavko Linić – ministar financija, Hans Ole Madsen - regionalni viši potpredsjednik ICTSI-a za Europu i Bliski Istok, Vojko Obersnel – gradonačelnik grada Rijeka, Vedran Devčić - direktor Luke Rijeka CEO, Fernando L. Gaspar - viši podpredsjednik i administrativni direktor tvrtke ICTSI, Vlado Mezak - ravnatelj Lučke uprave Rijeka, Phillip Marsham – član uprave Jadranskih vrata d.d., i Žarko Acinger – komercijalni direktor Jadranskih vrata d.d.

Velikom svečanošću jučer je obilježen početak rada novog pristaništa kontejnerskog terminala Brajdica. Duljina novog pristaništa iznosi impresivnih 320 metara. Oprema koju čine dvije Post Panamax obalne dizalice velike nosivosti, šest kontejnerskih mostova za skladišni prostor i dva kontejnerska mosta za rad na željeznici vrijedi više od 23 milijuna eura. Zahvaljujući tom ulaganju kontejnerski terminal na Brajdici- AGCT je dosegnuo tehnološki rang opremljenosti najsuvremenijih svjetskih kontejnerskih luka, što će svakako pomoći u ostvarivanju strateškog cilja da postanemo neizostavno odredište tereta brojnih brodova koji robu iz čitavog svijeta dopremaju za države srednje i jugoistočne Europe.

Phillip Marsham, izvršni direktor Jadranskih vrata d.d., otvorio je svečanost riječima:

„Iza nas se nalazi prva faza projekta Jadranska vrata u kojoj je sagrađena infrastruktura potrebna da od Rijeke napravimo top luku Jadrana. U drugoj fazi fokusirat ćemo se na pronalaženje partnera iz neposrednog zaleđa i šire regije kako bi omogućili brz rast prometa. Uvjereni smo kako ćemo u tom poslovnom procesu i dalje imati snažnu podršku Vlade RH i Hrvatskih željeznica, čija je uloga iznimno važna u prijevozu tereta iz luke prema krajnjim odredištima“.


Hans Ole Madsen, regionalni viši potpredsjednik za Europu i Bliski Istok ICTSI-a nadovezao se je riječima: “Brajdica je terminal za jugoistočnu Europu I Balkan, koji će rasti paralelno s razvojem željeznice”.


Vojko Obersnel, gradonačelnik Rijeke, nadodao je: “Ovo je najbolji put da riječka luka postane jedna od najvažnijih luka jugoistočne Evrope I vrati se u zlatno povijesno razdoblje kada je dolazak željeznice iz dva pravca i početak izgradnje luke označio snažan razvojni iskorak grada i regije.”


“Ponosan sam što je RH odlučila sudjelovati u uspješnom projektu izgradnje kontejnerskog terminala, što dokazuje svu učinkovitost javno-privatnog partnerstva. Vlada RH nastojat će i dalje osigurati svu potporu za investicije usmjerene u razvoj Luke Rijeka i pridruženi prometni pravac. Ovim projektom Rijeka osigurava izlaz prema južnoj i srednjoj Europi i pozicionira se u europsku mrežu prometnih pravaca. Ulaskom u EU Rijeka dobiva veći potencijal za razvoj i pristup EU fondovima namijenjenima razvoju prometne infrastrukture. Jedan od Vladinih prioriteta je razvoj željezničkog prometnog pravca, što znači da će se Rijeka kvalitetno prometno povezati i osigurati rast. Rijeka ovime nudi novu alternativu ostalim lukama u regiji” - rekao je ministar Siniša Hajdaš Dončić, dodavši kako duboko vjeruje da će u 2018., najkasnije 2019. godini riječki prometni pravac bit u punoj funkciji, što znači da će riječka pruga biti modernizirana s dva kolosijeka, napomenuvši kako je riječka prometna priča za Hrvatsku glavni prioritet.

Nakon govora ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, viši potpredsjednik za Europu i Bliski istok tvrtke ICTSI, Fernando L. Gaspar zajedno su sa djelatnicom Jadranskih vrata, Đurđicom Vrban preprezali vrpcu na jednoj od dizalica I time obilježili ovaj izuzetno uspješan primjer javno-privatnog partnerstva u Republici Hrvatskog gdje su obje strane (i Republika Hrvatska kroz Lučku upravu Rijeka i ICTSI) ispunili svoje planove investicija i izgradnje unutar predviđenih rokova.