Željeznički operater Rail Cargo Group (RCG) pokrenuo je novi redovni servis javnih kontejnerskih vlakova koji povezuje hrvatsku luku Rijeka i kontejnerski terminal Jadranska vrata (Adriatic Gate Container Terminal, AGCT), s Budimpeštom u Mađarskoj.

 

Iako između Rijeke i Budimpešte već prometuju mnogi željeznički servisi, oni su uglavnom  namijenjeni pojedinačnim klijentima. Novi javni željeznički servis otvorenog je tipa te špediterima i individualnim klijentima omogućuje rezervaciju i korištenje usluge izravno s RCG-om.

 

“Mađarsko tržište jedno je od najvažnijih tržišta u Europi i drugo najveće tržište za AGCT. Kao značajno proizvodno središte i potrošačko tržište, vidimo daljnji potencijal rasta obzirom da mađarsko gospodarstvo nastavlja sa snažnim razvojem,” rekao je Emmanuel Papagiannakis,  izvršni direktor AGCT-a.

 

“Trenutačno prometuje više redovitih tjednih blok vlakova između Rijeke i različitih željezničkih čvorišta u Budimpešti, ali svi su namjenski željeznički servisi. Cijenimo što je Rail Cargo Group pokrenuo ovu inicijativu koja dodaje uslugu otvorenog željezničkog servisa ne samo izravno na terminal BILK u Budimpešti, već iz Budimpešte daljnje veze s cijelom intermodalnom mrežom TransFER diljem Europe. Postoji neposredan potencijal i za Austriju, Češku, Rumunjsku i Slovačku. Ova inicijativa potvrđuje sve veći značaj AGCT-a kao kontejnerske luke za južnu, srednju i jugoistočnu Europu.” – Papagiannakis dodaje.

 

„Uspoređujući željezničku i cestovnu emisiju stakleničkih plinova, također je važno napomenuti da se po toni tereta, koji se prevozi željeznicom umjesto kamionom, uštedi 24 kilograma emisije CO2. Naš trenutni udio željezničkog prometa iznosi 47 posto i cilj nam je rasti i dalje” pojasnio je Papagiannakis.

 

Javni željeznički kontejnerski servis prometuje dva puta tjedno po fiksnom voznom redu. Nudi izravnu vezu bez zaustavljanja iz Budimpešte i Rijeke i obrnuto sa atraktivnim tranzitnim vremenima. Željezničkim uslugama upravlja RCG i njegove podružnice u Mađarskoj i Hrvatskoj.