Rijeka, 4. srpnja 2013. godine – Nakon što je krajem svibnja 2013. na kontejnerski terminal na Brajdici teretni brod iz kineskog Šangaja dopremio opremu vrijednu 23 miljuna € i time ponovno ucrtao riječku luku na karte modernih kontejnerskih terminala u svijetu, danas je ticanjem broda Maersk Kawasaki na novu obalu duljine 320 metara i dubine mora 14,2 metara ostvaren idući korak u povratku Rijeke na svjetsku pomorsku scenu.
Uspješno završenom instalacijom i testiranjem isporučene terminalske opreme stekli su se uvjeti da se nakon završetka izgradnje novog skladišnog prostora i obale, prihvati i prvi brod na novom području kontejnerskog terminala na Brajdici. Ticanjem broda Maersk Kawasaki (318m i 6.500 TEU) i prvim pokretima kontejnera novim ZPMC Post-panamax obalnih dizalicama otvara se novo poglavlje kontejnerskog terminala na Brajdici i riječkog prometnog pravca u cjelini.
Jan Ružičić, Ivica Čeprnja, Davor Balen i Mile Vojvodić prvi su zaposelnici AGCT-a koji su upravljali novim obalnim dizalicama. Prvi kontejner sa Maersk Kawasaki iskrcan je u 18:30 (slika dolje)
Nakon ulaska Hrvatske u EU prije samo nekoliko dana čime su stvoreni preduvjeti za nesmetani protok roba do tržišta srednje i jugoistočne Europe, ovim se i operativno jasno pokazuje spremnost kontejnerskog terminala za prihvat brodova bez operativnih ograničenja.
Tijekom sljedećeg tjedna održati će se svečano obilježavanje početka rada novih kontejnerskih dizalica na novom području kontejnerskog terminala na Brajdici u Rijeci.